maanantai 18. helmikuuta 2013

Kotitehtävä 10.

Miten kehittäisin Kylpylähotelli Päiväkummun kotisivujen konversiota?

www.paivakumpu.fi

Hotelli Päiväkumpu etusivu

Kehittämisehdotuksia
  • Maksutavat heti näkyville
  • Suosituksia heti näkyville 
  • Varauspalkki on jotenkin ”fussy” ja haalea
  • Joku video olisi paikallaan
  • Sivuilla on linkki hyvinvointiblogiin, jonka viimeisin päivitys on 25.4.2012. Blogi muutenkin vähän keskeneräisen oloinen. Tämä ei herätä luottamusta
  • Facebook linkki ohjaa johonkin ihan outoon paikkaan. Tämäkin lisää epävarmuutta.
  • Hoitoja ei saa varattua netin kautta. Ne pitäisi olla tarjolla samalla kun ostaa huoneen. Venäläiset kuulemma klikkaavat kaikki lisäpalvelut samalla kertaa, jos ne vain ovat tarjolla.
  • Sivuilla on hienosti uutiskirjeen tilaus, tarjouspyyntö, ym namiskat, mutta ne voisi nostaa enemmän esille. Vaikkapa sivun alalaitaan (jos ei muualle mahdu), että olisi koko ajan esillä.
Positiivista enemmän kuin huomautettavaa
  • Positiivista on, että varattaessa huonetta on nostettu hyvältä kuulostava paketti esille (sis. kylpyläpalveluita, ym). Tätä kautta saadaan helposti lisämyyntiä, kun asiakas ottaakin pelkän huoneen sijasta kokonaisen paketin.
  • Konkreettiseen varaukseen pääsee siis suoraan etusivulta. Klikkauksia maksuvaiheeseen tarvitaan vain muutama. Voidaan siis sanoa, että varauspuoli on hyvässä kunnossa.
  • Hyvä on myös se, että etusivulla on suorat linkit tarjouksiin ja lahjakorttiin. Eli asiakasta ohjataan aktiivisesti ostamaan.
  • Etusivulla on vaihtuva kuva, joka tekee sivusta eläväisen, mutta kuitenkin melko rauhallisen vaikutelman. Ehkäpä juuri sen, mitä hotelli haluaakin viestiä.
Summary
Muutamia pieniä epäkohtia lukuun ottamatta lienee selvää, että Päiväkummussa on konversiota mietitty. Hyvällä pohjalla ollaan.

Onko lukijoillani joitakin havaintoja?

1 kommentti:

  1. En olisi tästä ihan varma, että siellä on asiaa erikseen mietitty. Onko sulla parempaa tietoa?

    VastaaPoista

Google Analytics Alternative